Perutusan Guru Besar

by - February 21, 2010

Perhimpunan 22 Februari 2010.

1. Sebagai langkah keselamatan, murid-murid diingatkan agar berhati-hati menggunakan susur jalan ke kantin sekolah. Ini berikutan susur yang mempunyai tangga ini sering menjadi licin terutama ketika hujan.

2. Suis lampu dan kipas dalam bilik darjah mesti ditutup jika tiada orang di dalam kelas. Murid-murid hendaklah memastikan penggunaan lampu dan kipas dimanfaatkan sepenuhnya apabila diperlukan sahaja.

3. Tingkap dan pintu bilik darjah hendaklah ditutup sebelum pulang dari sekolah. Pada hari Jumaat yang lalu terdapat cermin tingkap yang telah pecah berikutan penggunaan yang tidak betul. Justeru itu, murid-murid mestilah menutup dan membuka tingkap dengan betul dan cermat.

4. Murid-murid wajib membeli makanan dari kantin sahaja sepanjang waktu persekolahan. Murid-murid dilarang sama sekali membeli makanan dari luar untuk mengelakkan cirit-birit dan perkara lain yang tidak diingini dari berlaku.

5. Plastik aiskrim banyak didapati dibuang merata-rata dalam kawasan sekolah. Sehubungan dengan itu, pengawas diminta mengambil nama murid-murid berkenaan dan tindakan tegas akan diambil.

You May Also Like

0 comments