Hari Penutup Kokurikulum

by - November 13, 2013

07.11.2013 (Khamis)
3 Muharram 1435H


Hari penutup kokurikulum menandakan berakhirnya aktiviti kokurikulum untuk tahun ini. Buat pertama kalinya SK Londah menghidupkan hari penutup kokurikulum dengan aktiviti yang melibatkan semua persatuan dan kelab. Terdapat jualan gerai dan pameran yang menjadi acara utama pada hari ini. Sistem jual beli juga di ubah kepada penggunaan kupon untuk murid mendapatkan apa jua barangan yang di jual di gerai-gerai jualan. Walaupun agak sukar pada mulanya kerana murid terpaksa menukar duit mereka kepada kupon, namun sedikit demi sedikit semuanya berjalan lancar. Ini boleh dilihat melalui pembelian kupon yang berlaku pada hari ini lebih banyak berbanding pembelian kupon pada hari sebelumnya.

Situasi ini semakin menyeronokkan apabila setiap gerai jualan ada di antaranya yang 'bungkus' awal dek kerana kehabisan bekalan. Dan berita yang sangat positif apabila semua gerai jualan mendapat keuntungan daripada hasil jualan masing-masing. Keadaan ini membuatkan semua guru dan murid yang terlibat dalam aktiviti jualan ini tidak puas dengan apa yang mereka jual walaupun pada mulanya mereka agak bimbang, risau jika tidak mendapat pulangan modal yang telah dilaburkan.


Selain jualan gerai, pameran juga mendapat perhatian murid. Setiap stesen pameran telah disediakan aktiviti yang murid akan belajar dan buat. Setiap pameran dikehendaki menyediakan soalan kuiz berkaitan pameran masing-masing dan murid akan diberikan hadiah untuk setiap jawapan yang dijawab dengan betul.


Sekali rasa hendak lagi!

Itulah yang boleh digambarkan dengan aktiviti penutup kokurikulum pada hari ini. Harapan kami agar aktiviti sebegini akan diadakan lagi pada tahun hadapan.

You May Also Like

0 comments