Jamuan Raya Aidilfitri 1431H

by - September 20, 2010

18/9/2010 (Sabtu)

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 1431H!

Semuanya telah dirancang sebelum cuti raya lagi. Sekolah akan mengadakan jamuan hari raya pada hari sabtu sempena sekolah ganti pada rabu sebelumnya. Semua murid dipesan memakai baju raya dengan lelaki siap bersamping dan bersongkok. Sememangnya, mereka semua murid yang mendengar kata. Lihat saja gambar dibawah. Sempat bergaya dengan baju raya masing-masing.

Jamuan kali ini telah diadakan dibangunan lama berikutan keluasan bilik yang boleh dibuka luas mampu menampung semua yang hadir merayakan jamuan hari raya peringkat SK Londah.

Murid disusun mengelilingi meja makan untuk memudahkan mereka mengambil kuih-muih yang disediakan manakala guru disediakan meja khas didepan dengan makanan yang sedia terhidang.

Antara makanan hari raya yang tidak boleh dilupakan ialah lemang dan rendang. Bagai aur dengan tebing. Begitulah akrabnya mereka ini.

Pun begitu, pasti yang menarik perhatian hadirin ialah kehadiran cucukan sate yang mampu mengiurkan air liur sesiapa yang melihat. Setelah seminggu meraikan hari raya dengan pelbagai kuih-muih, hidangan sate masih mampu memikat hadirin yang hadir. Masing-masing dilihat menyusun batang lidi ditepi meja setelah memuaskan perut dengan keenakan daging sate ini. Murid-murid juga tidak terkecuali, beratur panjang menunggu diberikan sate dan nasi himpit.

Di akhir jamuan, murid diraikan dengan pemberian duit raya oleh Ustaz Mohd Amin (GPK KO). Masing-masing senyum meleret apabila mendapat duit raya daripada ustaz. Rugilah bagi murid yang tidak hadir ke sekolah pada hari ini.

You May Also Like

4 comments

  1. Salam....bleh x ckgu postkan gmbr bndera sk londah...ia akn dignkn utk krja krsus..trma ksih...

    ReplyDelete
  2. salam...TQ ckgu 4 bendera....

    ReplyDelete
  3. hye,warga sk londah..
    ni nk komen sket,,,
    ruginya saya x de time nie....
    ha..ha....mkanan dia nmpak cm sdap je...
    meh kongsi sket......ha..ha..
    cg,x tinggal kn utk saye sket k..????
    ust amin murah hati bagi duit raya...
    wow...mnarik....

    ReplyDelete