Pemantauan PPD vs Pertandingan Robotik

by - July 23, 2011

20.7.2011 (Rabu), 18 Syaaban 1432

Assalamualaikum,

Pada tarikh di atas, dua peristiwa besar telah berjalan serentak dan mengecutkan perut semua guru SK Londah. Apa dia yer?

Tepat sekali.. PEMANTAUAN PPD dan PERTANDINGAN ROBOTIK!

Sesiapa yang berada di sekolah tentulah tak senang duduk menunggu. Adakah aku akan di panggil? Adakah aku kena pantau? Harap-harap fail yang aku buat tu lengkap, tak ada masalah.

Bagi yang pergi untuk robotik, lain pula debarnya. Kalau lepas lulus pun jadilah daripada tak dapat apa langsung. Murid yang masuk bertanding tapi cikgunya yang macam nak pitam ketakutan. Hahaha..

Pun begitu, masa sentiasa beredar. Tidak tunggu kita. Kalau kita lambat, kita akan ketinggalan. Kalau kita cepat, kesian masa kita tinggalkan. Apa pun, hari yang tak sanggup dilalui tetap datang. Hanya masa lalu yang akan ditinggalkan makin jauh dan jauh.

Apa pun pada hari itu semuanya berjalan dengan baik dan lancar. Tiada keluh kesah kedengaran. Komen pentadbir juga memaklumkan tiada sebarang masalah major sepanjang pemantauan. Masalah minor? Biasalah. Adalah beberapa perkara perlu diperbaiki.

Robotik? Kategori regular masih menampakkan jalan buntu. Pun begitu, kategori open cukup sengit dan sekolah berjaya mendapat saguhati tempat ke-4 dan ke-5 bagi 2 pasukan yang dihantar. Malah lebih dari itu cikgu Zamri telah dinobatkan selaku mentor terbaik bagi pertandingan tersebut.

Alhamdulillah..

Cukuplah penghargaan yang diberikan itu sebagai pencetus semangat untuk terus melakukan yang terbaik.

Sekian.

You May Also Like

0 comments