Program Motivasi Murid UPSR

by - July 23, 2011

22.7.2011 (Jumaat), 20 Syaaban 1432

Assalamualaikum,

Pada tarikh ini, satu program motivasi untuk murid tahun 6 telah dirancang sebagai persediaan mereka menghadapi peperiksaan UPSR tidak lama lagi.

Program ini bermula pukul 3 petang dengan aktiviti ice breaking yang dibahagikan kepada beberapa kumpulan. Aktiviti ini dikelolakan oleh cikgu Dayang selama tempoh 1 jam. Murid kemudiannya dibahagikan kepada fasililator yang terdiri dari kalangan guru SK Londah untuk sesi perkongsian masalah dalam pembelajaran. Lebih kurang pukul 5.30 petang murid sembahyang Asar berjemaah dan murid dibenarkan melakukan aktiviti bebas sebelum bermulanya proses motivasi pada sebelah malamnya. Pada pukul 6.30 petang, semua peserta program diberikan makan malam.

Pada sebelah malamnya bermula jam 7 petang, semua hadirin yang terdiri dari ibubapa murid dan peserta program berkumpul di surau sekolah menunggu solat Maghrib berjemaah. Ceramah motivasi di mulakan sebaik sahaja semua hadirin selesai solat Maghrib. Motivasi ini diberikan oleh penceramah jemputan iaitu Tn Hj Masri bin Mohamad, seorang pegawai felda dari Palong 1.

Program ini berjalan dengan baik sepanjang motivasi diberikan selama hampir 2 jam. Akhirnya, semua hadirin bangun untuk solat Isyak dan sebaik selesai solat semua hadirin dijemput menjamu selera. Majlis berakhir selepas itu.

Diharapkan program motivasi ini dapat sedikit sebanyak memberikan input yang berguna kepada semua hadirin dan peserta untuk terus berusaha ke arah kecemerlangan diri dan akademik.

Sekian.

You May Also Like

0 comments