Perkhemahan tahunan

by - May 27, 2013

25.05.2013, Khamis
15 Rejab 1434H


Assalamualaikum,

SK Londah baru sahaja selesai menjalani program perkhemahan pada hari sabtu bermulanya cuti sekolah penggal pertama. Tahun ini perkhemahan di buat awal berikutan kesibukan dan ketiadaan guru apabila ianya dilangsungkan selepas peperiksaan akhir tahun. Justeru itu, untuk mengelakkan perkara seumpamanya berulang dengan kekangan ketiadaan guru yang akan dihantar berkursus maka pada tahun ini ianya dibuat awal iaitu selepas peperiksaan pertengahan tahun.

Uniknya perkhemahan kali ini telah melibatkan bukan warga SK Londah menyertai aktiviti perkhemahan dengan penambahan 10 orang murid daripada SK Kg Ladang dan 12 orang guru sambung belajar yang menjalani aktiviti luar, Bina Insan Guru (BIG).

Antara aktiviti yang diaturkan kali ini ialah bina dan hias khemah, ilmu ikatan manok, buku sila, dan tindik kasih, jejak bertapak, baca kompas, masakan rimba, malam kebudayaan, dan sukan rakyat.

Turut hadir dalam perkhemahan kali ini yang merupakan tetamu istimewa iaitu Tuan PPD Tampin yang baru sahaja di lantik iaitu Ustaz Mohd Amin bin Mat.

You May Also Like

0 comments